Τηλεόραση


Ο σκοπός και η χρησιμότητα της Τηλεόρασης είναι προφανώς η ενημέρωση του κοινού, η παροχή Ειδήσεων.

Χρησιμοποιώντας δε και την Εικόνα, κάνει πιό εναργή την κατανόηση των συμβαινόντων.

 

Είναι και άριστος τρόπος, επίσης, να παρέχονται οδηγίες στους πολίτες σε περίπτωση ανάγκης (βλέπε Θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμούς κακοκαιρίες, αλλά και τρόποι προστασίας της υγείας πχ τρόπος χρήσης μάσκας επί κορωνοϊού).

 

Επίσης η Τηλεόραση μπορεί να χρησιμεύσει και για Διαφημίσεις προϊόντων, πράγμα που ενδιαφέρει και τους παραγωγούς προϊόντων αλλά και τον πολίτη, το καταναλωτικό κοινό. Βρεφικές τροφές, Φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών, Ενδυμασία, Εργαλεία, Τόποι Διακοπών κοκ

 


Όλο αυτό το υλικό, βέβαια, δεν καλύπτει πολύ χρόνο παρουσιάσεως και προβολής.

Και στα πρώτα βήματα της Τηλεόρασης, το πρόγραμμα εκπομπών κάλυπτε ωρισμένες ώρες της ημέρας, κυρίως λίγες ώρες του απογεύματος (δεδομένης και της φιλοσοφίας ότι το πρωϊ οι πολιτες εργάζονται).

 

Στη συνέχεια όμως επεκτάθηκαν οι εκπομπές σε όλες τις ώρες της ημέρας, με τη φιλοσοφία ότι τα γεροντικά άτομα θα είχαν τρόπο να απασχολούνται. Καθώς και, ίσως, τα παιδιά που μένουν σπίτι.

Ήταν και η ευμάρεια, η καλοπέραση.. Ήταν και σκοπιμότητες χειρισμού της μάζας από κατάλληλα Κέντρα Εξουσίας (να το λέμε κι αυτό).

 

Ήρθε κατόπιν και η έγχρωμη Τηλεόραση (μεγάλος «στόχος» και καμπάνια του «Εθνάρχη» Κων/νου Καραμανλή), ακόμη πιο εντυπωσιακή και «τραβηχτική». Ακολούθησε η «επίπεδη» και η «δορυφορική» με θεαματικά αποτελέσματα..

 

Και τελικά, η Τηλεόραση έγινε ο πιο μόνιμος «επισκέπτης» των σπιτιών και των οικογενειών μας, αδιάκριτος ως επί το πλείστον και δυνάστης.

 

Τόσο, που οι μεν παιδαγωγοί εφιστούν την προσοχή και φωνάζουν για το πόσο επικίνδυνη γίνεται αυτή για το παιδί, όσοι δε πνευματικοί ταγοί (θρησκευτικοί αλλά και στοχαστές) επίσης κρούουν τον κώδωνα κινδύνου με βασική έκφραση, ένα προφητικό του Πατρο-Κοσμά: «Ο διάβολος θα έχει τα κέρατα στα κεραμίδια (βλ. κεραίες) και τα μάτια του στα δωμάτια»!..

 

Το μεγάλο ζήτημα (ή η μεγάλη πληγή) είναι ότι τόσες ώρες δεν γεμίζουν εύκολα. Οπότε οι παραγωγοί προγραμμάτων καταφεύγουν σε δύο έκτροπες και αντι-πολιτισμικές λύσεις: Τα πρωϊνάδικα (κουτσομπολιά και ματαιολογίες κοσμικών γυναικών) και τα Σήριαλ!! Αυτά που τυπικά ονομάζονται: «Μυθοπλασίες».

 

Ώρες ατέλειωτες καταναλώνουν οι άνθρωποι σήμερα, βουλιαγμένοι σε μια πολυθρόνα και μασουλώντας διάφορα ανθυγιεινά κράκερς και ξηρούς καρπούς, για να υφίστανται ένα αραχλό «ψυχολογικό λουτρό» και γλυκανάλατο «συναισθηματικό μασάζ», ταξιδεύοντας σε ονείρατα, μυθεύματα και φαντασίες..

 

Ο δε απλός λαός, συνερχόμενος κάποτε από τη φοβερή αυτή ψυχική κακουχία, ονόμασε τα έργα αυτά με το χαρακτηριστικό ειρωνικό όνομα «Σαπουνόπερες»!.. (κάποτε τις προσέφεραν διαφημιστικώς οι εταιρίες που παρήγαγαν σαπούνι σκόνη).  


 

Τα πρώτα τέτοια έργα διήρκεσαν: η «Λάμψη» 14 χρόνια, το «Καλημέρα ζωή» 13 χρόνια. Επί καθημερινής βάσης!  20 χρόνια συνολικά!  Αν ήσουν 30 ετών ξεκινώντας, ξύπνησες και βρέθηκες πενηντάρης!! 

 

Μπορείτε να φαντασθείτε, πόσες ώρες ζωής χάθηκαν;;; Πόσα χρόνια ζωής! Για να μείνει στις ψυχές ένα τίποτα!.  

Μπορείτε να αναλογισθείτε, πόσα κενά επικοινωνίας στην οικογένεια δημιουργήθηκαν;;;


Πόσα άλλα έργα, που θα μπορούσαν να γίνουν παραμελήθηκαν: Από σιγύρισμα και καθαριότητα σπιτιού, μέχρι μελέτη βιβλίων και καλλιέργεια πνεύματος..

Προπαντός, ώρες αναγκαίες και αναντικατάστατες, περισυλλογής, ηρεμίας, ανατάσεων προσευχής;; 


Λέμε «να γεμίζουν το χρόνο τους οι γέροι». Αυτός είναι ο μόνος τρόπος; Και μάλιστα για ανθρώπους, που οφείλουν να στοχάζονται τη ζωή, να κάνουν απολογισμό παρελθόντος, να μεταδώσουν τις αναγκαίες υποθήκες στις νεώτερες γενιές, να ετοιμάσουν, προπαντός, την ψυχή τους για το μεγάλο ταξίδι..

 

Λέει χαρακτηριστικά ο Απ.Παύλος: «Έσται καιρός, ότε της υγιαινούσης διδασκαλίας -οι άνθρωποι- ουκ ανέξονται ..  και από μεν της αληθείας την ακοήν αποστρέψουσιν, επί δε τους μύθους εκτραπήσονται». ( Β'Τιμ. δ'3-4)

Θα βολεύονται σε τέλμα παθητικότητος και παθών με παραμύθια, με ψεύτικη -εικονική λέμε σήμερα- ζωή, χάνονται μέσα από τα χέρια τους την πραγματικότητα και χάνοντας ουσιαστικά και την ψυχή τους.

Και όλα αυτά γιατί; και πώς;;

Διότι υπέκυψαν στην «επιθυμία των οφθαλμών» (Α'Ιω.β'16). Σ'αυτήν την ακαταμάχητη ακόρεστη πληθωρική βουλιμία του να βλέπουν αξιοπερίεργα!.. 

 


Αυτές τις μέρες 19/09/2022 άρχισε η σεζόν των τηλεπτικών προγραμμάτων με 8 Σειρές να συναγωνίζονται ποιός θα τραβήξει την προσοχή των περισσοτέρων..

Και να έχουν αγωνία οι άνθρωποι, ποιά Σειρά να πρωτο-δούν και ει δυνατόν όλες, μέσα από το περίφημο ζάπιγκ, που φέρνει κομφούζιο και κάνει χυλό και μυαλό και ψυχή του ανθρώπου.

Ποιών ανθρώπων δε!  Των Ελλήνων, που βρίσκονται σε κρισιμότατη καμπή κοινωνικής και εθνικής πορείας και υποφέρουν στενευμένοι από κάθε πλευρά και ετοιμάζονται να λιμοκτονήσουν!!

 

Ναρκωτικό με την μπρίζα. Ονόμασαν την Τηλεόραση.

Αποτοξίνωση όμως πότε και πώς θα γίνει;;

Λύτρωση πότε θα κατορθωθεί;;